2016. december 22., csütörtök

Téli kapszula - a (majdnem) 33 darabos ruhatár


Elkészült a téli kapszulám
Mivel a szezon elején két hetet egy sokkal inkább nyár végi / őszi időjárással megáldott helyen töltöttem, így kissé megcsúsztam és csak december közepére készültem el vele. Visszatekintve, lehet, hogy nem is baj ez a késés, mert így sikerült némi tapasztalatot szereznem, hogy melyik darabok után nyúlok inkább és melyek után kevésbé a hideg idő beköszöntével.
Most is, mint mindig, a Project 333 szemléletből indultam ki, és a kifutó évszak vége felé gyűjtögettem képeket a Pinteresten, hogy inspirációt gyűjtsek a legújabb kapszulámhoz.

A 33 darabos ruhatáram

Végigfotóztam az összes ruhámat, hogy kicsit könnyebb legyen elképzelni, milyen is a kapszulám.
Ezúttal nemcsak nadrágokat, pulcsikat, pólókat, de kabátokat, táskákat és cipőket is beleszámoltam a véletlenül pont 33 darabba.
Íme:



A 3 fekete felső régi darab (azelőttről vannak, hogy elkezdtem volna foglalkozni azzal, milyen negatív hatásai vannak a ruhaiparnak). A rózsaszín atléta is régebbi, de véletlenül H&M Conscious.
Ezeket leginkább plusz rétegként hordom, valami alatt, hogy az a valami melegebb legyen.


1-2-4. régi darab. A 3. szürke póló turiból van.


A fekete hosszú póló régi darab. A szürke turis. A kék H&M Conscious.


A sötét ruha H&M Conscious, a világos régi darab.


A bal oldali darab turiból van. Kardigánnak vagy oversized kötött ruhának szoktam hordani. A jobb oldali régi vásárlás.


A két szélső pulóver régi darab, a középső H&M Conscious.


A bal oldali "pulóverruha" turiból van, a másik pulcsi régi darab.


A sörétszürke kétharmados ujjú pulcsi turis. A fehér felső régi darab.


Mindkét kabát régi darab. A jobb oldali a ma reggeli -4 fokban elég rövidnek tűnt és nem túl melegnek. Gondolkodom rajta, hogy meghagyom inkább tavaszra/őszre és beszerzek egy hosszabb, melegebb sportos, kapucnis kabátot.


A két leggings új. Béleltek, jó melegek. A Calzedoniaban vettem őket. Próbáltam utána olvasni a cégnek, de sokat nem tudtam kihámozni a "800" oldalas etikai kódexükből a gyáraikról, gyártási körülményeikről. Elvileg jó fejek, de félő, hogy a sok duma csak sok duma és semmi más. Nem tudtam eldönteni.
Remélem, hogy a nadrágok tartós jó minőségű darabok és sokáig nem kell pótolni őket.


Két régi farmer.

A beköszönő képen van három cipőm. Egy ugg szerű-, egy hosszú szárú csizma és egy bélelt tornacipőre hajazó téli cipő. Utóbbi kettő a Vagabondból van. Az üzletben az árak első ránézésre csillagászatinak tűnnek (második ránézésre is), de valójában nagyon jó minőségű, amennyire meg tudom állapítani, tisztességes körülmények között készült lábbelikről van szó. Az első Vagabond csizmám 6 telet bírt ki. A másodikat még nem sikerült elhordanom (három éves).
Ugyan azon a képen a bal alsó sarokban van még két táska. Ők is régebbi darabok.

Amiért csak majdnem lett 33 darab

Vannak dolgok, amiket nem vettem bele a kapszulámba most sem: sálak, harisnyák, vékony leggingsek, fehérnemű, ékszer, sapka, kesztyű, alvós- és otthoni ruhák nincsenek számba véve.
A fent felsoroltak mellett elérhető helyen hagytam 3 kevésbé "farmer-póló", inkább picit elegánsabb stílusú ruhát, amiket nem nagyon szoktam hordani a hétköznapokon, de nem szeretném kizárni a lehetőségét, hogy ha úgy alakul (mondjuk karácsony környékén) felvegyem őket.
Ezen kívül van még egy darab, amit mostanában elég sokszor hordok. Ez a kedvesem egyik pulóvere, amit kölcsön szoktam venni és oversized női kötött ruhaként viselem. Mivel ez technikailag nem az én ruhám, így nem számoltam be sehova. ;)
Ezen kívül van egy-két cipőm még, amik lehet, hogy havonta egyszer-kétszer bekerülnek a képbe. Vagy nem.

A 33 darabból 9-et az elmúlt két hónapban vásároltam. Amikor összeszámoltam, ez hirtelen nagyon soknak tűnt. Második nekifutásra belegondolva viszont egészen érthető.
Amióta elkezdtem a kapszula ruhatár "őrületet", sokkal jobban tisztában vagyok azzal, hogy mit szeretek, mi az, amiben jól érzem magam. Be kellett látnom, hogy sok ruhám egyszerűen nem felelt meg az elvárásaimnak. A téli ruhatáramban pedig különösen kijött, hogy eddig mennyire nem a saját valódi igényeim szerint öltözködtem.
A tapasztalatokat értékeltem és mertem változtatni. Reméljük jó irányban, mert egyáltalán nem célom, hogy minden kapszulába 9 új ruhát vásároljak.
Ez is egy tanulási folyamat, mint minden, amiről itt írok a blogon. Visszatekintve az elmúlt egy évemre, úgy érzem, nagyon sokat megtudtam a Project333-vel nem csak a ruháimról, de magamról is. Nem tervezek visszatérni a "normál" ruhatárhoz és ezúton is mindenkit bíztatok, hogy kísérletezgessen egy kicsit. Megéri.

Nóra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése