2016. szeptember 22., csütörtök

Vision Board - álmodd meg az életed


Az én Vision Boardom :)

Mi is az a Vision Board?
Az álmaid, céljaid, terveid vizuális ábrázolása.
A koncepció lényege, hogy ha látható formában megjeleníted ezeket, akkor (sokkal nagyobb eséllyel) valóra is fognak válni. Azt tanácsolják, hogy amikor elkészül, tedd ki jól látható helyre, hogy sokszor találkozz vele. (De van, aki szerint még ez sem fontos, mert a lényeg, hogy elkészítetted.)
Sokféle magyarázat van arra, hogy hogyan, miért működik. A legáltalánosabb az, hogy a létrehozásával sokkal jobban tudatosul benned, hogy mit szeretnél elérni. Főleg ha nap mint nap látod is, gondolom. Beépül a tudatalattidba és akár már tudattalanul is ezekre fogsz törekedni.
A képzeletnek hatalmas teremtő ereje van. Személy szerint úgy érzem, a Vision Board elkészítésével nyitok egy kaput, amin keresztül behívom az életembe az álmaimat. Ez már lehet, hogy kicsit spirituálisan hangzik, de én hiszek benne.

Így készítsd el
Először is engedd el a fantáziádat. Tégy rá mindent, amiről csak álmodni mersz. Ne aggódj, hogy egyes dolgok hihetetlennek vagy megvalósíthatatlannak tűnnek. Most álmodozunk! :)
Papíron vagy elektronikusan is megcsinálhatod. Válogass fotókat a neten és készíts belőlük a számítógépeden egy kollázst. Ki is nyomtathatod őket, vagy vághatsz ki újságokból képeket. Ezeket felragaszthatod egy kartonra, képkeretbe, egyéb felületre. Esetleg kitűzheted parafatáblára, mágnestáblára rakhatod... Vagy akár felrakosgathatod a fotókat egyesével a falra is dekortapasszal. A lehetőségek száma végtelen. Csak a képzeleted szabhat határt, semmi más. Ugyan ez igaz a Vision Board tartalmára is.

Ezért csináltam magamnak Vision Boardot
Régóta ismerem a koncepciót, de sokáig nem hittem benne. Aztán rájöttem, hogy egy formáját végül is már alkalmaztam az elmúlt két évben. Csak akkor "tervnek" neveztem. 2015. és 2016. év elején csináltam egy Google docs fájt. (Azt a fajtát, ami leginkább a Word-höz hasonlít.) Képeket raktam bele és röviden leírtam, hogy mi az, amit el szeretnék érni az adott évben.

Egy példa a 2016-os fájlból:


Kapszula ruhatár:
- válaszd ki mit szeretsz
- válassz színeket
- válassz stílust
- válassz egymáshoz illő darabokat
- válassz minőséget a mennyiség helyett
- válassz felelős forrást

Ez a fájl azonban sok-sok oldalas volt és nem vettem elő olyan gyakran, mint ahogyan eredetileg terveztem. Mostanában egyre többször jutott eszembe, hogy 2017-re készítek inkább egy Vision Boardot. Csak kipróbálni, hogy milyen.

Ahogy én csináltam
Egy ponton annyira magával ragadott az ötlet, hogy elkezdtem gondolkodni, miket szeretnék megjeleníteni rajta. Ha már ott voltak az ötletek a fejemben, írtam róluk egy listát, nehogy elvesszenek.
Amikor ezzel elkészültem, gondoltam körbenézek, milyen fotókat találok hozzá. Először csak a Google-n nézelődtem, majd hamarosan a Pinteresten kötöttem ki. Összegyűjtöttem 80-90 képet. Ezekből választottam ki végül huszonvalahányat, amit használni szerettem volna.
Olyan fotókat kerestem, melyek számomra azokat a dolgokat szimbolizálják, amiket el szeretnék érni. Egy példa: Szeretném, ha a cicámnak lenne egy testvére, hogy még teljesebb legyen az élete, és, hogy amikor nem vagyunk otthon, se legyen egyedül. (De egyelőre ebben a lakásban nem tudunk még egy macskát bevállalni.) Így választottam egy fotót, amin két cica összebújik.
Gyűjtöttem néhány szöveges képet is, amik inspirálóan hatnak rám.
Nem csak az egyes fotókon konkrétan megjelenített dolgokra fókuszáltam, hanem arra is, hogy számomra mit szimbolizálnak, valamint a teljes kollekció összehatására. Könnyed, békés, nyugodt hangulat volt a cél.
Gondoltam, ha már megvannak a képek, jó, majd év elején csinálok velük valamit. De nem hagytak nyugodni. Az ötlet azonnali megvalósításra várt. Így Photoshopot ragadtam (életemben először) és egy 10 perces YouTube videó megnézése után úgy döntöttem, belevágok. Nyilván nem lett profi a PS munka, de nekem nagyon tetszik a végeredmény. Tényleg engem, az álmaimat, vágyaimat szimbolizálja.

Egyelőre a számítógépem háttérképeként használom. Még vacillálok, hogy kinyomtassam-e és kirakjam valahova, vagy inkább ennyiben maradjak vele.
Észrevettem, hogy a baloldalon a futós kép közelebb van a felette levőhöz, mint az alsóhoz. Azaz nem sikerült teljesen szimmetrikusra. Először zavart, mert elég feltűnő. De nyilván a többi rész sem tökéletesen van szintben mindennel, mivel direkt meghagytam a képeket akkorának, amekkorák eredetileg voltak, nem méreteztem át őket. Végül úgy döntöttem megtartom ezt a kis tökéletlenséget. Arra emlékeztet, hogy nem lehet minden tökéletes az életben. Erre amúgy is sűrűn kell figyelmeztetnem magam, úgyhogy ez pont kapóra jött. Így, ha nem is tudatosan, de sikerült még egy célt becsempésznem a kollázsba.
A mű tehát kész. Egy éven belül mindenképp beszámolok róla, hogy mik teljesültek a terveimből. :)


Nóra

1 megjegyzés: