2016. szeptember 1., csütörtök

30 napos minimalizmus kihívás





Sok időt töltöttem el ebben az évben azzal, hogy egyszerűsítsem az életem. Ennek egyik aspektusa, hogy arra törkeszem, minél kevesebb felesleges tárgy vegyen körül. Csak olyan dolgokat szeretnék birtokolni amiket szeretek, vagy hasznosak számomra.
Készen vagyok a nagy "lakásfeltúrással". Az otthonom minden szegletét átnéztem legalább háromszor (ha nem négyszer, ötször... százszor). A felesleg egy hatalmas részétől megszabadultam.
Egy ideje szemezgetek már ezzel a harminc napos kihívással, de először feleslegesnek találtam, mert épp a nagy lomtalanítás közepén voltam, azaz amúgy is csináltam a saját tempómban. Később pedig azt gondoltam, hogy már nincs miért elkezdeni, mert mindentől megszabadultam, ami nem kellett.
Az intenzív válogatást pár hónapja befejeztem. Úgy érzem, hogy bár hatalmas a változás máris, még nem vagyok készen. Most jött el az ideje ennek a próbának.

Mi is a 30 napos minimalizmus játék?
Találj egy barátot vagy családtagot, aki kész megszabadulni a felesleges holmijától. Ebben a hónapban mindketten ki kell, hogy selejtezzetek egy dolgot az első napon. A második napon kettőt. A harmadik napon hármat. És így tovább. Akármi mehet. Ruha, bútor, elektronikai eszközök, szerszámok, dekoráció... Adományozd el, add el, vagy dobd ki. Bármelyiket is választod, mindegyik dolognak el kell hagynia a házad (és az életed) minden nap éjfélig. (Forrás: http://www.theminimalists.com/game/)
Ha nincs olyan ismerősöd, akinek kedve szottyan játszani, sebaj. Csináljuk együtt! :)
Személy szerint nem tudom magam tartani a határidőhöz, hogy éjfélre minden menjen. Viszont van egy szép nagy dobozom, amiben össze fogom gyűjteni azt, ami nem szemét, hogy egyben el tudjuk majd vinni adománynak.

Az csalás, ha a 30. napon 30 gémkapcsot dobok ki?
Nem. Nekem például van az egyik fiókomban egy kupac genotherm. Mindig rakosgatom őket, mert hát bármikor lehet rá szükség. Ami igaz is. De 50 darabara?? Nem hinném. Eddig sosem gondoltam arra, hogy megváljak tőlük, de most határozottan ki fognak tenni egy-két napnyi adagot. Igazából fogalmam sincs, hogy mennyi van belőlük. De 5-10 db-bal valószínűleg évekig jól elleszek. A többi megy.

Mi van, ha nem jutsz el a végéig?
Semmi. :) Nem tudom, hogy végig tudom-e csinálni, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy meddig tartok ki, miket tapasztalok út közben. Nézd, ha a 4. napig jutok csak, az is azt jelenti, hogy megszabadultam 10 olyan dologtól, ami helyet vett el az életemben az igazán fontos dolgoktól. (Nem fontos tárgyakra gondolok... csak úgy általában, dolgokra. Mint egy jó délutáni teázás ahelyett, hogy a genothermeket rendezgetném.)

Izgatottan vártam a szeptember elsejét, hogy elkezdhessem a játékot és végre eljött ez a nap. Amúgy is imádom az őszt, és ezzel a kis kihívással nagyon ígéretesen kezdődik. Beszerveztem egy barátnőmet is, hogy együtt játsszunk. (Szia Móni! :) ) Ha van kedved, csatlakozz te is hozzánk most, vagy akármelyik másik hónapban. Oszd meg velem is az élményeidet lent a Megjegyzésekben. Ígérem, én is fogok adni helyzetjelentést, ha máskor nem, a játék végeztével.

Nóra

2 megjegyzés:

  1. Tetszik az ötlet, jó lenne megvalósítani! Az is ér, ha pár napja már búcsút mondtunk néhány táskának és cipőnek a lányommal? Lehet, hogy nem megy a dolog minden nap, de rajta leszek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ér :) És nem is muszáj nagy dolgoktól megválni, főleg az elején. Én is kis dolgokkal kezdtem az első pár napon... Egy cipősdoboz amit tartogattam, h hátha kell valamire. Egy bigyó, ami kitört a porszívóbál pár hete. Szerencsére működik így is, de azért azt is tartogattam... Aztán tegnap kidobtuk a kanapét. Véletlen, hogy pont most történt a dolog, de egyben sorsszerű is. ;) Kár, h az a nagy dög csak 1 darabnak számít be! :D
      Jó játékot kívánok!!

      Törlés